Je bent hier: Klantenservice Glasvezelaansluiting Overstapservice

Waarmee kunnen wij je helpen?

Je bent hier: Klantenservice Glasvezelaansluiting Overstapservice
Mijn overstap

Wij maken de overstap van je oude provider naar glasvezel van ON graag eenvoudig.

Onze overstaphulp is helemaal gratis en wij begeleiden je van begin tot eind bij de overstap. Wijhelpen je met het tijdig opzeggen van de oude provider zodat je niet met een dubbele rekening zit. Graag leggen wij je hier uit hoe de overstap in zijn werk gaat, wat wij doen en wat van je verwacht wordt.

Nadat je diensten hebt aangevraagd bij ON, verwerken wij de aanvraag in ons systeem. Je ontvangt dan een brief, waarin wij je vragen om de contractgegevens van je huidige provider(s) aan ons door te geven. Het gaat om de volgende gegevens:

  • De namen van de provider(s) waar je op dit moment nog diensten van afneemt.
    Neem je bij meerdere providers diensten af? Geef dan aan bij welke provider je welke dienst afneemt.
  • Naam van contracthouder voor het pakket bij je oude provider.         
    Controleer op wiens naam het/de abonnement(en) staat/staan. Alleen de contracthouder kan deze opzeggen.
  • De einddatum / opzegtermijn van je lopende contracten.
    Heb je al langer dan een jaar diensten bij je provider en niet gekozen voor een verlengingsaanbod? Dan zijn jouw diensten waarschijnlijk maandelijks opzegbaar.
  • De klantnummers van de betreffende contracten.         
    Je klantnummer vind je vaak terug op je facturen en de correspondentie van de huidige provider.
  • Wilt u wel of geen gebruikmaken van de Installatiemonteur?
    Wil je weten wat de Installatiemonteur precies voor je doet? Klik hier voor meer informatie.

 

Ga naar het overstapformulier om je overstapgegevens door te geven.

 

Naar het overstapformulier >

 

Wat doet ON?

Wat doe jij?

ON bevestigt je aanvraag en vraagt je per post om de overstapgegevens.

 

Jij controleert je overstapgegevens en stuurt deze door naar ON. 

 

Op basis van de gegevens die je toestuurt, maakt ons overstapteam de brieven voor je klaar. Dit zijn de opzegbrieven die je naar uw huidige provider(s) kunt sturen op het moment dat je over gaat stappen naar ON. Je hoeft op dit moment nog niets te doen tot je aansluiting gereed is gemaakt voor gebruik.

 

Wat doet ON?

Wat doe jij?

Wij maken je opzegbrieven gereed en zorgen ervoor dat je woning aangesloten wordt.

 

Je maakt een afspraak met de netwerkbeheerder voor het plaatsen van een glasvezelmodem.

 

Afhankelijk van de situatie in je woning maakt de netwerkbeheerder de aansluiting gereed. ON ontvangt vervolgens een opleveringsverklaring van de aansluiting. Op dit moment start de overstap. Wij sturen je dan een bevestigingsbrief toe.

Monteur op bezoek gehad, maar ontvang je maar geen bevestigingsbrief? Het kan zijn dat de aansluiting in huis klaar is, maar in de centrale nog niet. In dat geval is er nog geen oplevering. 


Wat doet ON?

Wat doe jij?

ON monitort het aansluittraject en wacht tot de diensten leverbaar zijn.

 

Jij maakt een een afspraak met de netwerkbeheerder en wacht daarna de bevestiging van ON.

Na ontvangst van de oplevering plant ons overstapteam een activatiedatum in. Op deze datum zal een Installatiemonteur het modem installeren en indien gewenst je diensten aansluiten. De activatiedatum is in principe enige tijd in de toekomst. Jij ontvangt per post een bevestiging van deze datum en de overstapbrieven. Het is de bedoeling dat je zelf deze opzegbrieven ondertekend verstuurt naar je huidige aanbieder(s). Wij mogen dit helaas niet voor je doen. Gezien je opzegtermijn van een maand, zullen je diensten één maand in de toekomst stopgezet worden. De activatie van onze diensten zal kort daarvoor plaatsvinden. 


Wat doet ON?

Wat doe jij?

Wij plannen een activatiedatum en sturen je de opzegbrieven toe. Heb je een Installatiemonteur? Dan plannen wij deze in en bevestigen dit aan je.

 

Jij stuurt de opzegbrieven ondertekend naar je huidige providers en controleert of je hier een bevestiging van ontvangt. 

Controleer of je een bevestiging hebt ontvangen van je oude provider(s) van de opzegging. Als je deze niet ontvangt is er mogelijk wat misgegaan. Neem contact op met de oude provider(s) om de diensten op te zeggen. 

 

Wat doet ON?

Wat doe jij?

Wij activeren je diensten op je geïnstalleerde glasvezelmodem. 

Is alles goed verlopen? Dan kun je genieten van onze diensten!

Vragen?

Heb je over of tijdens je overstap vragen? Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice